Skolmassakern i Finland.

Ny skolmassaker i Finland idag. Uppgifterna säger 10 döda.
Jag blir så in i helvete arg! Sök hjälp om du har sådana problem att du måste skjuta någon! Ingen ska behöva lida för dina akter och ditt beteende. Hur kan man tillåta sig själv att må så dåligt att man dödar 10 oskyldiga personer? Vad är det som gör det värt det? Och hur kan man leva med sig själv om man har gjort något sådant? I detta fall tog personen i fråga livet av sig.

Man tänker väl ofta att skolskjutningar i USA är inte så konstigt med tanke på deras vapenlagar och så, och att det är så långt bort. Så långt ifrån vår egen värld. Nu har det kommit så nära så att det är i Finland. ANDRA gången. Nu är bara frågan innan det kommer till Sverige. Sådant som detta som skett triggar ju, nu vågar säkert fler kliva fram och göra verka av sina tankar. Strax efter skolmassakern i Finland förra året blev det bombhot på 3 skolor här i Västerås, bland annat min skola. Ett samtal ska ha ringts in och sagt att "Alla utlänningar på skolan skulle lämna området genast, annars skulle det smälla" eller något liknande. Vår skola var den andra skolan att hotas, så därför togs det nog extra seriöst. Väldigt bra tycker jag. I vårat fall var det ju inte bara ett hot utan ett fall om främlingsfientlighet också. Detta har vi fått höra i efterhand och inte just då. Det var ju aningen skrämmande och kaos just då.
Därför är jag rädd att det ska ske igen, inte just här, men någonstans i Sverige. Det är en tragedi att det skett i Finland, och nu är det närmare än någonsin, åter igen.

Mina tankar (och många med mig) går till de drabbade idag.

H

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: åh tack ska du ha :D

2008-09-23 @ 19:04:06
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0