Musikvideor

Jag vet inte om det bara är jag, men hur som helst:
Hittar jag en låt som jag bara älskar, en sån låt som man bara inte kan sluta lyssna på, så tittar jag aldrig på videon. Nu undrar ni säkert varför, men det är så att jag vill inte riskera att videon ska förstöra låten.
Alldeles för många gånger har det skett att videon inte kan hålla samma mått som låten och då vill jag hellre behålla min uppfattning av en låt.
Till exempel så hade vi en jazz dans till J. Holidays låt Bed förra året, grym låt, tills det jag såg videon. Videon är verkligen inte bra och efter det så har jag väldigt svårt att lyssna på låten bara för att videon jämt dyker upp i mitt huvud så fort jag hör den...

Är det bara jag som gör på detta vis?

H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0