Jag är rentav cool!

Estetiska programmet (ES): Du är "annorlunda", missförstådd av resten av skolan, men sammanhållningen i korridoren är stark. Här hittar du likasinnade, och det är svårt att bli mobbad hur mycket du än anstränger dig. Se upp för korridorförrädarna som i själva verket är HV/SP-tjejer, även kallad dansare. Din konstighet går i skalan underifrån:

Dans = du är rentav cool och den enda estettypen som kommer i tid till lektionerna.
Musik = du är en skön typ, lite skum bara. Inte hatad, bara starkt missförstådd.
Teater = du är typexemplet för "annorlunda"/missförstådd. Se till att äta snabbt på lunchen.
Bild och form = du är tvångsdeporterad till Rudbeck då du, med god marginal, fyller upp samma konstighetskvot som de andra tre inriktningarna tillsammans.

Haha, detta stod i länstidningen lagom till skolstarten. Så sjukt roligt, och sant! Jag ska absolut inte göra någon hemlighet av att jag går Estetisk Dans, så då vet ni det om det skulle vara så att någon missat det. Det stod även om alla andra programmen som finns i stan också, men tar bara med ES eftersom det rör mig...
Märks skillnaderna på programmen lika mycket på era skolor?

Puss
En rentav cool H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0